Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Formy a postupy realizace vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením
Soukupová, Lenka ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
NÁZEV PRÁCE: Formy a postupy realizace vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením. AUTOR: Lenka Soukupová, DiS. KATEDRA: Speciální pedagogika VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Eva Mrkosová, CSc. ABSTRAKT: Ve své práci jsem se zaměřila na problematiku sluchově postižených dětí. Jaké metody práce se využívají při jejich vzdělávání. V teoretické části popisuji sluchový analyzátor, klasifikaci sluchových poruch a vad, možnosti vyšetření sluchu u takto postižených jedinců, jaké existují kompenzační pomůcky pro sluchově postižené - různé typy sluchadel, kochleární implantát… Dále se zabývám řečovou výchovou sluchově postižených dětí - jak by měla matka se sluchově postiženým dítětem komunikovat a stimulovat ho ke komunikaci, jaké komunikační techniky užívají sluchově postižení lidé. V praktické části se zabývám tím, jak pedagogové pracují se sluchově postiženými dětmi, jaké metody a formy práce ve výuce používají a jak na ně děti reagují. KLÍČOVÁ SLOVA: - dítě se sluchovým postižením, kompenzační pomůcky - sluchadla, kochleární implantát, řečová výchova, komunikační techniky
Problematika komunikace sestry a pacientů s demencí
CARDOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se věnuje problematice komunikace sestry a pacientů s demencí. Cíle práce: Zjistit, jaké jsou bariéry v komunikaci sester a pacientů s demencí - náročnost psychická, fyzická, časová. Zmapovat zkušenosti sester v komunikaci s pacienty s demencí. Zjistit, jak sestry komunikují s pacienty s demencí. Metodika a výzkumný soubor: Pro dosažení cílů byly zvoleny tři výzkumné otázky. Jaké bariéry se vyskytují v komunikaci sester a pacientů s demencí? Jaké jsou zkušenosti sester v komunikaci s pacienty s demencí? Jak sestry komunikují při poskytování ošetřovatelské péče s pacienty s demencí? Pro uskutečnění výzkumného šetření byl zvolen kvalitativní přístup, technikou sběru dat byl polostrukturovaný rozhovor. Ten byl doplněn o dlouhodobé, přímé, zúčastněné pozorování, které probíhalo na oddělení následné péče. Výzkumný soubor byl tvořen 11 sestrami ze tří oddělení vybrané jihočeské nemocnice. Byl použit záměrný výběr sester, kritériem do zařazení výzkumného souboru byla minimální délka praxe 3 roky na daném oddělení. Získaná data byla zpracována metodou tužka a papír, bylo využito otevřeného kódování a data následně kategorizována. Stanovili jsme 6 kategorií a 14 podkategorií. Výsledky: Výzkumné šetření ukázalo, že sestry mají zkušenosti s komunikací s pacienty s demencí, mají teoretické znalosti a také osvědčené metody pro komunikaci. Některé sestry tyto komunikační metody v praxi používají. Jiné sestry (teoreticky) vědí, jak by měly komunikovat, ale v praxi komunikační techniky nepoužívají. Doporučení pro praxi: Doporučujeme zahrnout do vzdělávání sester sebezkušenostní kurzy na téma komunikace s pacienty s demencí, kde by získaly nejen teoretické znalosti, ale měly možnost zároveň i praktického nácviku komunikace s touto specifickou skupinou pacientů v simulovaných modelových situacích se zpětnou vazbou.
Formy a postupy realizace vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením
Soukupová, Lenka ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
NÁZEV PRÁCE: Formy a postupy realizace vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením. AUTOR: Lenka Soukupová, DiS. KATEDRA: Speciální pedagogika VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Eva Mrkosová, CSc. ABSTRAKT: Ve své práci jsem se zaměřila na problematiku sluchově postižených dětí. Jaké metody práce se využívají při jejich vzdělávání. V teoretické části popisuji sluchový analyzátor, klasifikaci sluchových poruch a vad, možnosti vyšetření sluchu u takto postižených jedinců, jaké existují kompenzační pomůcky pro sluchově postižené - různé typy sluchadel, kochleární implantát… Dále se zabývám řečovou výchovou sluchově postižených dětí - jak by měla matka se sluchově postiženým dítětem komunikovat a stimulovat ho ke komunikaci, jaké komunikační techniky užívají sluchově postižení lidé. V praktické části se zabývám tím, jak pedagogové pracují se sluchově postiženými dětmi, jaké metody a formy práce ve výuce používají a jak na ně děti reagují. KLÍČOVÁ SLOVA: - dítě se sluchovým postižením, kompenzační pomůcky - sluchadla, kochleární implantát, řečová výchova, komunikační techniky

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.